Priemerné auto je v ktorýkoľvek deň v prevádzke len dobrú trištvrte hodinu. To zodpovedá asi trom percentám z 24 hodín dňa. Okrem dlhších dovolenkových ciest prejde vozidlo v priemere len 30 kilometrov. Aj veľkému a ťažkému elektromobilu na to stačí dobrých 7 kWh elektriny. Aj pri nabíjacej kapacite len 3,7 kilowattu, ktorá je možná cez bežnú domácu zásuvku, by sa táto energia dobila približne za dve hodiny. Tento čas na nabitie by sa mal dať ľahko nájsť počas 23 hodín, kedy je vozidlo zaparkované.
Pokojné nabíjanie doma
Prieskum medzi viac ako 400 používateľmi elektrických áut, ktorý uskutočnil Karlsruhe Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI), podporuje tézu o obľúbenosti pohodového nabíjania doma. Takmer 80 percent užívateľov má tiež pevné parkovacie miesto na vlastnom rezidenčnom pozemku s ľahko použiteľným nabíjacím zariadením. Tomu zodpovedá väčšina opýtaných, ktorí si dobíjajú autá doma, štvrtina využíva nabíjacie stanice aj v práci. Výrobcovia automobilov, TÜV a elektrotechnický priemysel odporúčajú namiesto domácej elektrickej zásuvky nabíjaciu stanicu (wallbox), ktorá nie je určená na trvalé zaťaženie.
Nabíjanie doma dáva vodičom elektrických áut ďalšiu výhodu: šetrí čas, ktorý je pre mnohých cennou komoditou. Jazda na čerpaciu stanicu, prípadne s obchádzkou, hľadanie a čakanie na čerpaciu stanicu, proces tankovania a platby; pri bežnom spaľovacom motore sa rýchlo pripočíta desať až 15 minút. Dosiahnutie nabíjacieho kábla a jeho zapojenie do wallboxu naopak zaberie len pár sekúnd. Príjemným vedľajším efektom je, že odpadá aj obťažovanie zo znečistenia a zápachu spôsobeného benzínom a naftou.