Nabíjanie, Elektromobilita

Nabíjacie káble, zásuvky a režimy nabíjania

Tu nájdete prehľad všetkých relevantných typov nabíjacích káblov a konektorov pre elektrickú mobilitu. Vďaka správnej kombinácii káblov budete mať váš elektromobil okamžite pripravený na použitie.

Aké sú typy nabíjacích konektorov?

TYP 1

Zástrčka typu 1 je jednofázová zástrčka, ktorá umožňuje nabíjanie až do 7,4 kW (230 V, 32 A). Norma sa používa hlavne v modeloch automobilov z ázijského regiónu a v Európe je zriedkavá. Preto je verejných nabíjacích staníc typu 1 len veľmi málo.

TYP 2

Konektor Typ 2 sa používa dnes na väčšine elektromobilov a plug-in hybridov. Je určený výhradne na AC nabíjanie, a to jedno aj trojfázové. Vo väčšine vozidiel dostanete ako príslušenstvo kábel s pripojením na 230 V zásuvku (Schuko) na jednej strane a Typ 2 na strane pripojenia do auta. Ak nie je vo výbave,  odporúčame dokúpenie kábla Typ 2 – Typ 2, ktorý slúži na pripojenie k verejným AC nabíjačkám. Tie majú nainštalované káble iba niekedy, ale často musíte na nabíjanie použiť svoj.

CSS (COMBO)

Tento konektor je európsky štandard a kombinuje časť kompatibilnú s konektorom Typ 2 na AC nabíjanie a silovú časť na DC nabíjanie, takže pri oboch  spôsoboch nabíjania používate iba jeden konektor v aute. Konektor je vždy súčasťou vstavaného kábla na nabíjačke. Umožňuje DC nabíjanie výkonmi až do 350 kW s vodným chladením kontaktov.

CHADEMO

Japonský štandard určený výhradne na jednosmerné DC nabíjanie. Na aute musí byť preto kombinovaný s konektorom Typ 2 alebo Typ 1 na AC nabíjanie. vzhľadom na to, že v Európe jazdí veľké množstvo elektromobilov Nissan Leaf, ide v súčasnosti o najpoužívanejší štandard. S nástupom nových modelov elektromobilov sa však jeho podiel postupne znižuje.

TESLA TYP 2

Staršie modely TESLA využívajú konektor Typ 2, ktorý je zapojený aj na jednosmerné DC nabíjanie na superchargeroch TESLA. Nový Model 3 však už používa konektor CCS.

Aké sú režimy nabíjania?

 

REŽIM 1

Nízka ochrana

Priame pripojenie
elektromobilu do el.siete

  • Nevyhradená zásuvka
  • Štandardný kábel
  • Nebezpečenstvo prehriatia
  • Zdĺhavé nabíjanie

REŽIM 2

Mierna ochrana

Priame pripojenie
elektromobilu do el.siete

  • Nevyhradená zásuvka
  • Kábel s komunikačným rozhraním pre monitorovanie nabíjania
  • Pomalé nabíjanie

REŽIM 3

Vysoká ochrana

Priame pripojenie
elektromobilu do el.siete

  • Vyhradená zásuvka s monitorovaním nabíjania
  • Vyhradený kábel (samostatný, alebo integrovaný do nabíjacej stanice)
  • Rýchle nabíjanie

REŽIM 4

Vysoká ochrana

Nepriame pripojenie
elektromobilu k el. sieti cez externý nabíjač

  • Externá DC nabíjacia stanica s monitorovaným nabíjaním
  • Vyhradený kábel integrovaný do nabíjacej stanice
  • Najrýchlejšie nabíjanie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.